Tweede week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marijke Botermans - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Marijke Botermans - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

18 September 2016 | Kenia, Kisumu

De stage week is begonnen maandag om half 10 werden we verwacht in het Jaramogi Oginga Odinga Teaching and Referral Hospital, om daar Moraa Danaus te ontmoeten. Zij is de verpleegkundige die alles regelt voor studenten. Zijn heeft ons gebracht naar onze eerste afdeling Casualty. Dat is een soort van eerste hulp, EHBO post. Sanne en ik kregen een rondleiding over de afdeling en werd er vertelt wat voor werkzaamheden er zoal zijn. Ik mocht die ochtend meelopen op de behandel kamer. Waar er iemand lang die veel bloed verloor en gehecht moest worden. Nadat dit klaar was het tijd voor de lunch, die hier standaard minimaal een uur duurt. Terug op de afdeling waren de rollen omgeruild en moest ik meekijken in de assessment kamer waar ze de patiënten ontvangen als ze betaald hebben. Hier worden de vitale functies gemeten en dossiers opgesteld voor de gene niet naar een afdeling gaan en eventueel prikken gezet.
Dinsdag, waar moet ik beginnen. Het komt er op neer dat ik dinsdag en woensdag ziek op bed heb gelegen met koorts. Donderdag kon ik eindelijk weer naar stage. Hier was niet zoveel werk omdat er geen patiënten waren, maar ik heb mee gekeken met patiënten naar de afdeling brengen en de overdracht daar. Verder was ik blij dat ik weer wat kon doen want ziek alleen op bed liggen is niet zo leuk.
In het weekend zijn we naar Rangala geweest. De bus reis er heen duurt ongeveer 2 uur en is heel hobbelig. Daar aangekomen hebben we eerst onze slaap plek bekeken en kennis gemaakt met de hoofdzuster. Daarna zijn we naar de school gegaan voor kinderen met een beperking en hebben we daar een rondleiding gekregen. Daarna was het tijd om gaan rusten, want het was vooral heel rustig (lees hier kun je in de avond niet veel doen). De volgende ochtend moesten we om acht uur aanwezig zijn want we zouden gaan helpen in het babyhome. Heel de dag gewassen, verschoond en gespeeld met de baby´s en dat heb ik zondag ook nog gedan voor dat ik terug naar Kisumu ben gegaan.

  • 20 September 2016 - 22:01

    Nina Langenberg:

    leuk je verslagen te lezen. Je hebt al veel gezien en geleerd lees ik. De dagen vliegen zeker voorbij? geniet er nog van
    Nina

  • 23 September 2016 - 14:58

    Oma En Opa Botermans:

    Dag Marijke,
    Wij hebben jouw reisverslagen nu pas kunnen lezen. Wij wisten niet dat jij op: waarbenjenu te vinden zou zijn. Zo te lezen gaat het goed met jullie. Maar je moet maar niet meer ziek worden. Daar is je stage zover weg niet voor.
    Zo te lezen gaat alles goed en wij hopen dat jij nog heel veel beleeft in die zo andere wereld dan in Roosendaal.
    Tot spoedig nieuwe verhalen van jou, want de stagetijd zal gauw genoeg voorbij zijn.
    Bij ons gaat alles naar wens.
    Groetjes en nog veel plezier . Loes en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Mijn eerste reis

Mijn stage periode in Kenia.

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2016

Zesde week

03 Oktober 2016

Vijfde week

28 September 2016

Vierde week

28 September 2016

Derde week

18 September 2016

Tweede week
Marijke

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2459

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 20 Oktober 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: